ورودبه عنف و قوانین آن _ نظر قانون در این مورد چیست
ویلا و مستغلات در مازندران - پیمانکاری و ساخت
خریدوفروش ویلا،زمین وباغ درشمال. آمل وچمستان.محمودآبادتانوشهر

زمین 150 متر گلشهر پنجم آمل زمین 150 متر در کوچه تربیت معلم آمل پیش فروش آپارتمان در خیابان نور آمل آپارتمان 150 متری 3 خواب 20 متری شاهد آمل مغازه بر جاده اصلی در خیابان نور آمل زمین مشارکتی در 20 متری شاهد آمل زمین مسکونی در کوچه تربیت معلم آمل آپارتمان 145 متری گلشهر چهارم جاده نور آمل اجاره مغازه 80 متری در آمل اجاره مغازه تجاری جاده نور آمل رهن و اجاره در آمل پیمانکاری ساختمان در مازندران ( آمل و چمستان ) آپارتمان 118 متری در 20 متری شاهد آمل زمین چسبیده به بافت در سوته کلا زمین خوش قیمت در روستای تجن جار آمل خونه شخصی ویلایی قیمت مناسب آمل پیش فروش آپارتمان در آمل فروش خونه 2 طبقه شخصی فرهنگشهر آمل


ورودبه عنف و قوانین آن _ نظر قانون در این مورد چیست

ورودبه عنف

طبق اصل بیست و دوم قانون اساسی، مسکن افراد از تعرض دور است و حتی در مواردی که برای کشف جرم یا دستگیری مجرم اجازه ورود به حریم  اشخاص داده می‌شود، این اقدام باید بر مبنای قانون و با اجازه دادگاه باشد.
ورود اشخاص به منزل دیگران باید با گرفتن اجازه از صاحبخانه باشد و اگر کسی در نبود صاحب خانه وارد منزلش شود و اجازه ورود به منزل را هم نداشته باشد این ورود غیر قانونی و از نظر کیفری قابل مجازات باشد.
اگر صاحبخانه حاضر باشد، عنف یا اجبار نسبت به او صورت گرفته و در صورتی که حضور نداشته باشند و به عنوان مثال، فرد متهم از دیوار ملک بالا رفته ، عنف یا اجبار نسبت به وسایل صورت می‌گیرد.
برابر ماده ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی هر کس به منزل یا مسکن دیگری به زور یا تهدید وارد شود به مجازات از شش ماه تا سه سال حبس محکوم میشه و اگر این عمل از سوی دو نفر یا بیشتر انجام بشه و همراه یکی از آنان اسلحه باشد، به حبس از یک تا شش سال محکوم میشند.
ماموران پلیس نیز برای ورود به خانه و بازرسی باید حکم قضایی داشته باشند و شهروندان در صورت رو به رو شدن با ماموران کارت شناسایی و حکم ورود به منزل را از بخواهند
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خرید و فروش ویلا و مستغلات درمازندران، دانستنی های املاک، ،
:: برچسب‌ها: ورودبه عنف و قوانین آن _ نظر قانون در این مورد چیست,

نویسنده : نادر تاریخ : دو شنبه 20 خرداد 1398



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ویلا و مستغلات در مازندران - پیمانکاری و ساخت مي باشد.