مسایلی که فی مابین موجر و مستاجر در فسخ قرارداد وجود دارد
ویلا و مستغلات در مازندران - پیمانکاری و ساخت
خریدوفروش ویلا،زمین وباغ درشمال. آمل وچمستان.محمودآبادتانوشهر

زمین 150 متر گلشهر پنجم آمل زمین 150 متر در کوچه تربیت معلم آمل پیش فروش آپارتمان در خیابان نور آمل آپارتمان 150 متری 3 خواب 20 متری شاهد آمل مغازه بر جاده اصلی در خیابان نور آمل زمین مشارکتی در 20 متری شاهد آمل زمین مسکونی در کوچه تربیت معلم آمل آپارتمان 145 متری گلشهر چهارم جاده نور آمل اجاره مغازه 80 متری در آمل اجاره مغازه تجاری جاده نور آمل رهن و اجاره در آمل پیمانکاری ساختمان در مازندران ( آمل و چمستان ) آپارتمان 118 متری در 20 متری شاهد آمل زمین چسبیده به بافت در سوته کلا زمین خوش قیمت در روستای تجن جار آمل خونه شخصی ویلایی قیمت مناسب آمل پیش فروش آپارتمان در آمل فروش خونه 2 طبقه شخصی فرهنگشهر آمل


مسایلی که فی مابین موجر و مستاجر در فسخ قرارداد وجود دارد

در صورتی که مستاجر در مدت اجاره و قبل از پایان آن درخواست فسخ قرارداد اجاره کند، آیا موجر مکلف است تن به فسخ قرارداد دهد و رهن را به مستاجر برگرداند؟

قرارداد اجاره عقد لازم است و عقد لازم را نمی‌توان به آسانی فسخ کرد. به این ترتیب نه موجر می‌تواند اقدام به فسخ قرارداد کند و نه مستاجر؛ اما قانونا می‌تواند حق فسخی پیش‌بینی شود. برای مثال، ملکی را که مستاجر اجاره کرده است و احساس می‌کند مغبون شده است، یعنی بیش از قیمت واقعی آن ملک اجاره داده شده است؛ در این حالت مستاجر می‌تواند از طریق دادخواست، تقاضای فسخ قرارداد به علت غبن کند.
همچنین ممکن است شرط خاصی بین مالک و مستاجر پیش‌بینی شود که در صورت عمل نکردن به آن شرط از سوی مالک تا فلان تاریخ مستاجر حق فسخ قرارداد را داشته باشد.

برای مثال بین مستاجر و مالک شرط شود که تا فلان تاریخ در ملک مربوطه تعمیرات لازم اعمال می‌شود و اگر طبق این شرط مالک تا تاریخ مذکور اقدام به تعمیرات ملک خود نکند، مستاجر مستحق فسخ قرارداد باشد. اگر شک داشته باشند که حق فسخی وجود دارد یا نه، فرض بر این است که حق فسخی وجود ندارد.

به هیچ عنوان قرارداد نمی‌تواند نه از سوی موجر و نه از سوی مستاجر فسخ شود، تنها در صورت اقاله یعنی بر هم زدن قرارداد به توافق طرفین قرارداد فسخ می‌شود.

پس از تعیین مدت اجاره و تدوین اجاره‌نامه، قرارداد به هیچ عنوان نه توسط موجر و نه توسط مستاجر قابل فسخ نیست، مگر در شرایط خاص، به عنوان مثال مورد اجاره تلف شده باشد و امکان استفاده برای مستاجر نباشد وگرنه در حالت عادی هیچ دلیل قانونی برای فسخ قرارداد از سوی مستاجر و موجر وجود ندارد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خرید و فروش ویلا و مستغلات درمازندران، دانستنی های املاک، ،
:: برچسب‌ها: مسایلی که فی مابین موجر و مستاجر در فسخ قرارداد وجود دارد,

نویسنده : نادر تاریخ : یک شنبه 19 خرداد 1398



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ویلا و مستغلات در مازندران - پیمانکاری و ساخت مي باشد.