نکات حقوقی در هنگام انجام معاملات ملکی
ویلا و مستغلات در مازندران - پیمانکاری و ساخت
خریدوفروش ویلا،زمین وباغ درشمال. آمل وچمستان.محمودآبادتانوشهر

زمین 150 متر گلشهر پنجم آمل زمین 150 متر در کوچه تربیت معلم آمل پیش فروش آپارتمان در خیابان نور آمل آپارتمان 150 متری 3 خواب 20 متری شاهد آمل مغازه بر جاده اصلی در خیابان نور آمل زمین مشارکتی در 20 متری شاهد آمل زمین مسکونی در کوچه تربیت معلم آمل آپارتمان 145 متری گلشهر چهارم جاده نور آمل اجاره مغازه 80 متری در آمل اجاره مغازه تجاری جاده نور آمل رهن و اجاره در آمل پیمانکاری ساختمان در مازندران ( آمل و چمستان ) آپارتمان 118 متری در 20 متری شاهد آمل زمین چسبیده به بافت در سوته کلا زمین خوش قیمت در روستای تجن جار آمل خونه شخصی ویلایی قیمت مناسب آمل پیش فروش آپارتمان در آمل فروش خونه 2 طبقه شخصی فرهنگشهر آمل


نکات حقوقی در هنگام انجام معاملات ملکی

نکات حقوقی


 در صورتی که به هر دلیل، مثلا پاس نشدن یکی از چک‌ها، حق فسخ معامله را پیدا می‌کنید، تا زمان صدور حکم قطعی از دادگاه مبنی بر اعلام فسخ، اقدام به فروش مجدد همان مال نکنید. در غیر این صورت متهم به فروش مال غیر خواهید شد.

 اگر ملکی را با فروشنامه عادی می‌خرید، حتما دلیل مالکیت او را، که همان فروشنامه خریداری او و مالکین قبل از او است، را از وی مطالبه کنید.

بدون در دست داشتن این اسناد، اثبات مالکیت شما در آینده، کاری دشوار و حتی غیر ممکن خواهد بود.

 پس از انجام معامله ملکی و در زمان تهیه مقدمات انتقال سند، دفترخانه اسناد رسمی، شما را جهت پرداخت مالیات به اداره دارایی معرفی می کند.

 اگر پس از پرداخت مالیات، به هر دلیلی معامله به هم خورد، حتما نامه‌ای را از دفترخانه مبنی بر تایید عدم ثبت معامله اخذ نمایید و کتبا از اداره دارایی درخواست کنید مالیات پرداختی را به شما بازگردانند.

در چنین مواردی، اداره دارایی مکلف است ظرف ۱۵ روز مالیات پرداختی را بازگرداند.

 پس از انجام معامله، نسخه قرارداد متعلق به خود را دریافت کنید و آن را نزد طرف و یا واسطه انجام معامله مثل مشاور املاک، باقی نگذارید.


 همچنین در صورت متعدد بودن خریداران یا فروشندگان ، نسخ قرارداد طوری تنظیم گردد که هر یک از آنان یک نسخه دریافت نمایند.

 وقتی می‌خواهید معامله ملکی انجام دهید، بی‌جهت برای پرداخت نکردن مالیات، سعی نکنید قیمت معامله را پایین تر از مقدار واقعی قید کنید!

کمیسیونی به نام کمیسیون تقویم، تمام مناطق شهری را ارزش گذاری کرده و هر سال هم در آن تجدیدنظر می‌کند. بنابراین مالیات شما بر اساس آن تعیین می‌شود؛ نه بر مبنای قیمتی که شما در مبایعه‌نامه قید می‌کنید.

 انجام معامله بدون تنظیم سند رسمی و همچنین تنظیم معامله در قالبی غیر از عقد بیع (صلح، هبه و ...) نیز تاثیری در نپرداختن مالیات ندارد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خرید و فروش ویلا و مستغلات درمازندران، دانستنی های املاک، ،
:: برچسب‌ها: نکات حقوقی در هنگام انجام معاملات ملکی,

نویسنده : نادر تاریخ : یک شنبه 19 خرداد 1398



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ویلا و مستغلات در مازندران - پیمانکاری و ساخت مي باشد.